Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ-ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΤΕΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

Ανοίγουμε με αυτό το blog μια μεγάλη δημόσια συζήτηση με τους φοιτητές του Τμήματος Λογιστικής του ΤΕΙ Χαλκίδας, σχετικά με τα προαπαιτούμενα – εξαρτώμενα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος. Πιστεύουμε ότι η άμεση Δημοκρατία όπως ειδικά σήμερα μπορεί να εφαρμοστεί μέσω του διαδικτύου μπορεί να προσφέρει σε παρόμοια θέματα λύσεις οι οποίες θα συγκεντρώνουν την μέγιστη δυνατή αποδοχή και συναίνεση. 
Πριν καταγράψετε τις προτάσεις σας, επιτρέψτε μας να σας κάνουμε μία σύντομη ανάλυση του ιστορικού και του σκεπτικού των “αλυσίδων” όπως έχει επικρατήσει να λέγονται στην φοιτητική ορολογία.
Τα προαπαιτούμενα-εξαρτώμενα μαθήματα του Τμήματος είναι τα εξής:

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ
ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟ
Μικροοικονομική
Μακροοικονομική
Χρηματοοικονομική Λογιστική Ι
Χρηματοοικονομική Λογιστική ιι
Χρηματοοικονομική Λογιστική ΙΙ
Λογιστική Εταιρειών
Χρηματοοικονομική Λογιστική ΙΙ
Λογιστική Κόστους Ι
Λογιστική Κόστους Ι
Λογιστική Κόστους ΙΙ
Λογιστική Κόστους ΙΙ
Αναλυτική Λογιστική
Οργάνωση Λογιστηρίου – ΓΛΣ
Λογιστικές Εφαρμογές
Λογιστικές Εφαρμογές
Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι
Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙΙ
Λογιστική Εταιρειών
Ενοποιημένες χρηματοοικονομικές καταστάσεις
Πληροφορική Ι εργαστήριο
Πληροφορική ΙΙ

Κατ’ αρχήν τα περισσότερα από τα μαθήματα Ι και ΙΙ (Χρηματοοικονομική Λογιστική κλπ.) προέκυψαν από τον διαχωρισμό των ακαδημαϊκών ετών σε εξάμηνα σπουδών. Η ενιαία λοιπόν ύλη της Χρηματοοικονομικής  Λογιστικής του Α΄ έτους, διαχωρίστηκε στην ύλη της Χρηματοοικονομικής Λογιστικής Ι και ΙΙ του Α΄ και Β΄ εξαμήνου αντίστοιχα.
Το πρόβλημα με τα υπόλοιπα μαθήματα του Τμήματος τα οποία εμπλέκονται σε αλυσίδα προαπαιτούμενου – εξαρτώμενου έγκειται στην φύση των λογιστικών μαθημάτων τα οποία ακολουθούν εξελικτική πορεία και η κατανόηση των μαθημάτων των μεγαλύτερων εξαμήνων απαιτεί την καλή γνώση των λογιστικών μαθημάτων των πρώτων εξαμήνων. Έτσι π.χ. είναι αδύνατον να κατανοήσει κάποιος την Λογιστική Κόστους Ι αν δεν ξέρει καλά την Χρηματοοικονομική Λογιστική.
Οι υπάρχουσες λοιπόν “αλυσίδες” έχουν διαμορφωθεί με αυτή την λογική.
Ωστόσο αντιλαμβανόμαστε ότι ιδιαίτερα με την εφαρμογή της εισαγωγής όλων των φοιτητών στο χειμερινό εξάμηνο κάθε ακαδημαϊκού έτους, δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα καθυστέρησης σε κάποιους από σας που δεν περνάτε εγκαίρως ορισμένα από τα προαπαιτούμενα μαθήματα.
Θα θέλαμε λοιπόν τις προτάσεις σας για τα προαπαιτούμενα-εξαρτώμενα μαθήματα ώστε οι αλυσίδες να διασφαλίζουν ένα αποδεκτό επίπεδο σπουδών, χωρίς όμως να σας πνίγουν.
Εμείς ήδη έχουμε κάποιες προτάσεις. Δεν τις ανακοινώνουμε προς το παρόν, ώστε η συζήτηση να ξεκινήσει από μηδενική βάση με αφετηρία τις δικές σας προτάσεις.
Θερμή παράκληση: Αποφύγετε τα συνθήματα του τύπου: «εδώ και τώρα να σπάσουν όλες οι αλυσίδες!» Παρακαλούμε οι προτάσεις να είναι ρεαλιστικές φροντίζοντας πρώτοι εσείς να διασφαλίσετε την ποιότητα των σπουδών σας, ακόμη και αν αυτό συνεπάγεται δυσκολίες.
Θα μπορείτε να υποβάλλετε τις προτάσεις σας για 15 ημέρες (θα ανακοινωθεί πότε θα κλείσει η υποβολή προτάσεων). Στη συνέχεια οι προτάσεις θα ομαδοποιηθούν και θα ακολουθήσει ανοικτή Συνέλευση του Τμήματος στο αμφιθέατρο, ώστε να γίνει συζήτηση επί των προτάσεων. Τέλος θα καταλήξουμε από κοινού (ελπίζουμε) σε μία πρόταση η οποία θα ψηφιστεί από την ΓΣ του Τμήματος και θα ισχύσει από τη νέα χρονιά.
                                                                  
                                                                    Ο Προϊστάμενος του Τμήματος

                                                                                   Χ. Μπορονικολός

32 σχόλια:

  1. oi alusides tha prepei na uparxoun mono sta ergastiria,kai stin kostous 1 kai 2.gia na parw to ptuxio mou tha prepei na perasw outos h allos ola ta mathimata tis sxolis.opote den exei simasia an tha perasw xrimatooikonomiki 1 prota h tin 2.oi alusides mas kathisteroun kai mono.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. h kopela mou einai mixanologos mixanikos sto e.m.p kai perase twra sto 3 eksamino,mixanikh 1 kai 2 mazi,kai fisiki 2 kai xrwstaei akoma fisiki 1. den prepei na exoume alusides.mas kathisteroune.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα φοιτώ στο τμήμα Λογιστικής για προσωπικούς λόγους αναγκάστικα να αφήσω το Τ.Ε.Ι για ενα διάστημα 3 ετών.Τέλη Απριλίου του 2010 ξεκίνησα πάλι χρωστόντας 34 μαθήματα για πτυχίο,με πολυ κόπο κ πολύ κούραση αυπνία και διάβασμα διότι μένω Αθήνα κ εργάζομαι έχω καταφέρει να περνάω οτι δηλώνω και μάλιστα από την Α΄ εξεταστική.Στην παρούσα φάση χρωστάω 18 και θέλω να πιστεύω ότι με το πέρας και αυτής της εξεταστικής θα χρωστάω 10.Για να μην μακρυγορώ θεωρώ οτι όλα γίνονται με κόπο κ προσπάθεια.Τα 10 μαθήματα που μου μένουν είναι συνολικά 45 ώρες αν σπάσουν οι αλυσίδες θέλω να πιστεύω οτι τον Φεβρουάριο-Μάρτιο εγώ θα έχω το πτυχίο στα χέρια μου,ενώ αν δεν σπάσουν οι αλυσίδες θα το πάρω τον Φεβρουάριο του 2012.Η πρόταση μου είναι αν δεν επιθυμείτε να σπάσετε όλες τις αλυσίδες το καταλαβαίνω τουλάχιστον κάντε μια υποχώρηση του τύπου όσοι χρωστούν 50 ώρες σύνολο σπάνε όλες οι αλυσίδες γι'αυτους.Αυτό που σας αναφέρω πραγματοποιήθηκε στο Τ.Ε.Ι Πειραιά όπου φοιτούσε ο αδερφός μου και το θεωρώ λογικό.Εμένα όμως πραγματικά μου έχει δημιουργηθει μια απορία εδώ και καιρό και θα ήθελα καποιος να μου τη λύσει.Εγώ δέχομαι όλα όσα λένε οι προιστάμενοι των τμημάτων της κάθε σχολής αλλά ένα δε μπορώ να καταλάβω γιατί για το Τ.Ε.Ι Λογιστικής είναι απαραίτητες οι αλυσίδες και όχι για το Οικονομικό τμήμα του Πανεπιστημίου Πειραιά,το Οικονομικό τμήμα της Νομικής και το Οικονομικό τμήμα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνων?που είναι ακόμα υψηλότερο το επίπεδο?Κατά την άποψη μου βρείτε κάποιον τρόπο και σπάστε τις αλυσλιδες.Όσοι ξέρουν Λογιστική και διαβάζουν θα περάσουν,όσοι δεν ξέρουν θα κόβονται συνεχώς.Δε θεωρώ ότι με το σπάσιμο των αλυσίδων θα δημιουργηθεί τόσο μέγαλο πρόβλημα.Ίσα ίσα που σε κάποιες περιπτώσεις θα βοηθήσει πολλά παιδιά.Οι αλυσίδες και τα εργαστήρια πάνε πολλά παιδιά πίσω.Εγώ προσωπικά έχω καταφέρει να περνάω πολλά ειδικότητας και να τα μαθαίνω πραγματικά,πολύ διάβασμα μεν αλλά ναι θεωρώ ότι αν ασχολήθεις και το πάρεις σοβαρά γίνεται.Ευχαριστώ για το χρόνο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπορειτε να μου >>διευκρινησετε<< κατι πριν υποβαλω και εγω την προταση μου;
    Αν ναι να ρωτησω... Αρχικα οι εξεταστικες θα παραμεινουν διπλες(Φεβρουαριο/Μαρτιο & Ιουνιο-Ιουλιο/Σεπτεμβρη)ή θα γινουν οπως στα ΑΕΙ με την επαναληπτικη συγκεντρωτικα τον Σεπτεμβρη και για τα 2 εξαμηνα; Και ακομα τα μαθηματα που παραδιδονται σε μονα εξαμηνα(1,3,5,7) θα μπορουν να δηλωθουν για να εξεταστουν σε ζυγα(2,4,6,8) εξαμηνα;
    Αν μπορειτε να μου διευκρινησετε τα παραπανω για να ολοκληρωσω τις προτασεις μου και να τις παρουσιασω...
    Ευχαριστω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δέχομαι όλα όσα είπαν τα παιδιά πιο πάνω κ συμφωνώ μόνο με το γεγονός να σπάσουν οι αλυσίδες ΜΟΝΟ για άτομα του 8ου εξάμηνο και ΜΟΝΟ. Αυτό θα είναι μια ΄΄ανάσα΄΄ σε πολλά παιδία που είτε λόγο δουλείας είτε λόγο άλλων σοβαρών καθηκόντων δεν μπόρεσαν να είναι συνεπείς στης σπουδές τους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οπως εχει προειπωθεί,η λογική και η φιλοσοφία της αλυσίδας στηρίζεται στη διαίρεση του ακαδημαικού έτους σε 2 εξάμηνα,στα οποία ως φοιτητές είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε τα μαθήματα που επιθυμούσαμε ανεξάρτητως εξαμήνου.Καθώς ομως το τοπίο πλέον αλλάζει άρδην,και υπάρχουν ορατοί κίνδυνοι τόσο για μας ως φοιτητές (το προφανές,μεγάλη καθυστέρηση στην απόκτηση του πτυχίου),οσο και για την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων (τεράστιος συνοστισμός στα μαθήματα-αλυσίδες),μάλλον τείνω προς το οτι οι αλυσίδες αποτελούν μέτρο παρωχημένο και ζημιογόνο.Ειμαι υπερ της ιδεας να μπορει ο καθε φοιτητης να "παραμετροποιεί" τις σπουδές του κατά τον τροπο που εκεινος θεωρει αποδοτικότερο,αν καποιος επιλεξει λ.χ Κόστος 1,2 στο ιδιο εξαμηνο,ειναι στην ευχερεια του σπουδαστη να αφιερώσει χρόνο ωστε να αφομοιωσει τις γνώσεις και απο τις 2(πρώτα απο την 1 ωστε να πορευθει μετα στη 2),αυτό αποτελεί κοινή πρακτική στη πλεοψηφια των υπολοιπων σχολών άλλωστε.
    Οπως και να έχει,κυριοι καθηγητες,αναμενουμε και τη δικη σας προταση πανω στο θέμα,θελω να ελπιζω πως θα καταλήξετε σε απόφαση που θα εχει ως απωτερο σκοπο τη προοδο και το οφελος του τμηματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προσωπικα πιστευω οτι οι αλυσιδες κρατανε λιγο το επιπεδο ετσι κι αλλιως στη πλειοψηφια των ελληνικων σχολων υπαρχουν αλυσιδες , αλλά κατι την αποψη μου οι αλυσιδες του τμηματος λογιστικης ειναι λαθος στη διαρθρωση τους, π.χ πιστευω οτι η χρ/κη λογιστικη 2 θα επρεπε να ειναι αλυσιδα με τις λογιστικες εφαρμογες και οχι το γλσ που ειναι στην ουσια θεωρεια των λογαριασμων και οχι πρακτικη εμβανθυνση σε ασκησεις κλπ , δευτερον θεωρω οτι τα μαθηματα λογιστικες εφαρμογες, μηχανγραφημενη 1 και 2 ειναι παρομοια και εφοσον εχεις περασει τη χρ/κη λογιστικη 2 δεν θα εχεις προβλημα , απο εκει και περα η αλυσιδα με την εταιρων μου φαινετε ενταξη
    Οσο για τη λογιστικη κοστους πιστευω οτι θα επρεπε να ειναι ανεξαρτητη αλυσιδα δλδ κοστοσ 1-2-αναλυτικη λογιστικη . Επισης πιστευω οτι μετα το 8ο εξαμηνο οι αλυσιδες θα επρεπε να σπανε ετσι ώστε ατομα που για διαφορους λογους δε μπορούσαν να παρακολουθουν τα μαθήματα να εχουν τη δυνατοτητα καποια στιγμη να τελιωσουν τη σχολη .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. προσωπικά πιστεύω πως οι αλυσίδες πρέπει να υπάρχουν αφού για να συνεχίσεις από το ένα στο άλλο μάθημα πρέπει να ξέρεις ΚΑΛΑ το πρώτο. στην ελλάδα έχουμε μάθει να ξέκινάμε από το τέλος και να συνεχίζουμε στην αρχή χωρίς κανένα εμπόδιο και για αυτό είμαστε έτσι όπως είμαστε. ας κρατήσουμε μια αυστηρότητα και σοβαρότητα στις σπουδές μας. δεν θα πάθουμε τίποτα αν διαβάσουμε και ασχοληθούμε λίγο παραπάνω με το αντικείμενό μας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προσωπικά συμφωνώ στο να υπάρχουν αλυσίδες αλλά μέχρι το 8 εξάμηνο...Πιστεύω ότι μετά το 8 πρέπει να σπάνε όλες, ίσως να αυξάνονται και οι ώρες που μπορούν να δηλωθούν, ώστε να τελειώνουν έγκαιρα και κάποιοι που έχουν μείνει πίσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συμφωνώ με όσα έχουν προαναφερθεί.Εντάξει έχουμε μάθει να μας έρχονται όλα εύκολα και να μην προσπαθούμε καθόλου να αποκτήσουμε κάτι μόνοι μας άλλα έτσι είναι οι Έλληνες κι έτσι θα ναι πάντα. Δεν συμφωνώ να σπάσουν οι αλυσίδες γενικά αλλά από το 8ο εξάμηνο και μετά. Αν πάλι δεν γίνει αυτό τουλάχιστον , όπως προανέφερε ένα παιδί, να αυξηθούν λίγο οι ώρες που μπορούμε να πάρουμε στο 8ο εξάμηνο. Κι αφού πλέον δεν έχουμε διπλές εξεταστικές θα μας βοηθούσε πολύ εμάς που χρωστάμε αρκετά μαθήματα.
    Όλοι πρέπει να προσπαθήσουμε να γίνει κάτι καλύτερο και για μας αλλά και για σας τους καθηγητές και ανυπομονώ να δω ποιες θα είναι οι αποφάσεις που θα παρθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @προς ανώνυμος 19 Μαΐου 2011 8:32 π.μ.

    Τα θέματα τα σχετικά με τα μονά-ζυγά εξάμηνα, δεν είναι ακόμη ξεκαθαρισμένα. Θα πρέπει να ληφθεί απόφαση σε επίπεδο ΤΕΙ η οποία θα ισχύει για όλα τα Τμήματα. Οπότε μπορείς να υποβάλλεις 2 εναλλακτικές προτάσεις που να πιάνουν και τις 2 περιπτώσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 1η Περίπτωση: Η εξεταστική παραμένει διπλή και τα μαθήματα μπορούν να εξεταστούν μόνο στα εξάμηνα που παραδίδονται.
    Καταρχάς η αλυσίδα Μικροοικονομική->Μακροοικονομική πρέπει να σπάσει γιατί αυτά τα δύο μαθήματα θεωρώ ότι έχουν ανεξάρτητη ύλη.
    Η αλυσίδα των Λογιστικών μπορεί να πάει:
    1ο Χρηματοοικονομική Λογιστική Ι
    2ο Χρηματοοικονομική Λογιστική ΙΙ
    3ο Λογιστική Κόστους Ι + ΧΛ Ι
    4ο Λογιστική Εταιριών + ΧΛ ΙΙ
    5ο Λογιστική Κόστους ΙΙ+ ΛΚ Ι αν ΧΛ Ι+ΧΛ ΙΙ (εε*) / ΛΚ Ι + ΧΛ Ι αν ΧΛ Ι ή ΧΛ ΙΙ (εα**)
    6ο Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις+ ΛΕ αν ΧΛ Ι+ΧΛΙΙ (εε*) / ΛΕ + ΧΛ ΙΙ αν
    ΧΛ Ι ή ΧΛ ΙΙ (εα**)
    7ο Αναλυτική Λογιστική + ΛΚ ΙΙ αν ΧΛ Ι+ΧΛ ΙΙ+ΛΚ Ι (εε*) / ΛΚ ΙΙ+ΛΚ Ι αν ΛΚ Ι(εα**), ΧΛ Ι+ΧΛ ΙΙ (εε*) / ΛΚ Ι+ΧΛ Ι αν ΧΛ Ι ή ΧΛ ΙΙ (εα**)
    *εε: έχουν εξεταστεί επιτυχώς
    *εα: έχουν εξεταστεί ανεπιτυχώς
    Η παραπάνω λογική λέει ότι ο φοιτητής στο 3ο εξάμηνο έχει το δικαίωμα να εξεταστεί και στη Χρηματοοικονομική Λογιστική Ι υποθέτοντας ότι την έχει ξαναδιαβάσει και την έχει καταλάβει από το 1ο εξάμηνο που εξετάστηκε ανεπιτυχώς και του δίνει την δυνατότητα να την περάσει μαζί με του Κόστους Ι. Αντίστοιχα στο 4ο εξάμηνο έχει το δικαίωμα να εξεταστεί και στην Χρηματοοικονομική Λογιστική ΙΙ που την έχει ξαναδιαβάσει και την έχει καταλάβει από το 2ο εξάμηνο που εξετάστηκε ανεπιτυχώς και του δίνεται η δυνατότητα να την πάρει μαζί με την Εταιριών. Στο 5ο εξάμηνο πάλι δίνει την δυνατότητα στο φοιτητή να εξεταστεί σε Κόστος Ι και ΙΙ μαζί αν δεν έχει περάσει το Κόστος Ι στο 3ο εξάμηνο μόνο στην περίπτωση που έχει εξεταστεί επιτυχώς στην Χρηματοοικονομική Ι κ ΙΙ που είναι βάσης. Αντίστοιχα και στο 6ο και στο 7ο. Με την παραπάνω μέθοδο διασφαλίζεται η ορθή γνώση χωρίς την υποχρεωτική καθυστέρηση σε μονή αλυσίδα.
    Ακόμα η αλυσίδα Πληροφορική Ι->Πληροφορική ΙΙ θεωρώ επίσης ότι πρέπει να σπάσει γιατί πάλι αναφέρονται σε ανεξάρτητο αντικείμενο (στη μια παραδίδεται Word και περιβάλλον Windows και στη άλλη Εxcel και λίγο Access)- αν και γενικά κατά τη γνώμη μου Word και Εxcel είναι ξεπερασμένα, τα μαθαίνουμε από το Γυμνάσιο…
    Τέλος η αλυσίδα ΓΛΣ -> Λογιστικές Εφ.-Μηχανογραφημένη Ι-ΙΙ έχει βάσεις και δεν είναι τόσο δεσμευτική. Όμως η αλυσίδα Λογιστικές Εφ.->Μηχανογραφημένη Ι δεν χρειάζεται καθώς είναι πάνω-κάτω το ίδιο απλά στο πρώτο οι εγγραφές γίνονται στο χαρτί ενώ το άλλο σε υπολογιστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. πιστευω πως η χρηματοοικονομικη λογιστικη 2 με κοστος 1 και κοστος 2-αναλυτικη λογιστικη
    (θεωρια και εργαστηριο) δεν θα επρεπε να ειναι προεξαρτωμενα καθως ειναι μεταξυ τους τελειως διαφορετικα μαθηματα κ δεν απαιτουνται οι γνωσεις απο το προηγουμενο μαθημα για να παρακολουθησεις το επομενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Προσωπικα θεωρω πως απο το 8ο εξαμηνο και μετα θα πρεπει να σπανε ολες οι αλυσιδες, και απο κει και περα ειναι στο χερι μας ο καθενας να περασει η να μην περασει.

    Αλλωστε αν καποιος ειναι να το περασει το μαθημα ειτε σαν αλυσιδα ειτε οχι, θα το περασει το μαθημα καποια στιγμη, απλα με το δεδομενο της αλυσιδας καθυστερει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημερα!!
    πιστευω οτι πρεπει οχι να σπασουν οι αλυσιδες σε φαση ειμαι 1ο εξαμηνο μπορω να δηλωσω οτι θελω-οτι μου ερθει στο μυαλο, απλα να μπορω στην δηλωση μου να παρω τα μαθηματα αλυσιδας διαδοχικα...ενα παραδειγμα για να γινω πιο κατανοητη..ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ!!!
    χρωσταω Λογιστικη ΙΙ αλλα εγω μπορει να θελω να κατσω να διαβασω και να περασω ΣΗΜΕΡΑ-ΤΩΡΑ και την λογιστικη ΙΙ αλλα και την εταιριων...δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει να μην εχω την δυνατοτητα να το κανω..δεν καταλαβαινω γιατι αυτη η αλυσιδα μαθηματος να γινει αλυσιδα που με πνιγει και με παει πισω...και στην τελικη αν δεν περασω την Λογιστικη ΙΙ μην μπει ο βαθμος μου ουτε στην εταιριων...αλλα αμα τα περασω και τα 2?!μια στο εκατομμυριο?!λεω εγω τωρα....κριμα δεν ειναι-ειμαι?????????!!!!!!!!!!
    Αυτα απο εμενα καλη σας συνεχια!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κάτι που κρατάει πολύ πισω φοιτητές ειναι τα πολλά μαθήματα που είναι εξαρτόμενα απο το ΓΛΣ.
    Γιατί δείτε πόσα εξάμηνα μένει πίσω κάθε φορα που δεν καταφέρνει να περάσει αυτό το μάθημα.Ακόμα και να έχει περάσει όλα τα άλλα μαθήματα.. του απομένουν τουλάχιστον 2 χρόνια μεχρι να φτάσει στο πτυχίο !!!! Γι αυτό θα ήταν καλύτερο να μην ειναι τόσα πολλά τα μαθήματα σε μία μόνο αλυσιδα.
    Επίσης όπως ειπαν και καποιοι συμμφοιτητές ποιο πάνω, δεν θα έπρεπε να υπαρχει η αλυσιδα σε μικροοικονομική και μακροοικονομική μιας που δεν είναι συνέχεια. Και τέλος κάτι που θα βοηθούσε πολύ τους φοιτητές θα ήταν αύξηση των μαθημάτων που μπορούν να επιλέξουν από το 8ο εξάμηνο και μετά, όπως και το "σπασιμο" κάποιων αλυσιδών όσο ειναι αυτο εφικτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Προσωπικά αν και είμαι στο τέλος και δεν επηρεάζομαι καθόλου από το θέμα θα πρότεινα τα πράγματα να μείνουν όπως έχουν απλά να γίνουν κάποιες μεταρρυθμίσεις.
    Για παράδειγμα η Μικροοικονομία με την Μακροοικονομία να μην είναι αλυσίδα, ούτε η Λογιστική Εταιριών με τις Ενοποιημένες.
    Όσο για το ΓΛΣ είναι απαραίτητο να είναι αλυσίδα με τα υπόλοιπα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. προσωπικα πιστευω οτι καλο θα ηταν να εφαρμοστει οτι εφαρμοζετε και στα υπολοιπα ΤΕΙ. Η καταργηση δηλαδη ολων των αλυσιδων απο το 8ο εξαμηνο σπουδων και μετα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κι εγω αν και ειμαι στην πρακτικη μου και εχω τελειωσει απο τα μαθηματα,ειμαι της αποψης να σπασουν οι αλυσιδες των μαθηματων μετα το 8ο εξαμηνο και να μην κρατουν τους σπουδαστες για μεγαλο χρονικο διαστημα επειδη δεν εχουμε περασει ενα μαθημα και να επιβαρυνομαστε οικονομικα τις οικογενειες μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Είμαι της άποψης οτι οι αλυσίδες δεν είναι κάτι κακό αλλά καλό. Αν κάποιος δεν έχει περάσει ένα προαπαιτούμενο για κανένα λόγο δεν μπορεί να περάσει το ίδιο το μάθημα και το εξαρτώμενο του. Σίγουρα όμως μια αύξηση των διδακτικών μονάδων μετά το 9ο εξάμηνο θα βοηθούσε πολύ τους φοιτητές. Κατι που επίσης θα βοηθούσε πολύ είναι η κατάργηση του συστήματος με τις διδακτικές μονάδες και να αντικατασταθεί με μαθήματα π.χ. στην λογιστική αντι για 36 και 44 διδακτικές μονάδες να μπορεί κάνεις να δήλώνει 7 και 9 μαθήματα αντίστοιχα. Αυτό βοηθάει στο οτι πολλές φορές κάποιος θέλει να δηλώσει ένα μάθημα και δεν μπορει για μια η δύο διδακτικές μονάδες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλησπέρα,είμαι κ εγώ ένας απ τους πολλούς φοιτιτητές που αναγκάστηκαν λόγω δουλειάς να αφήσουν για κάποια χρόνια τη σχολή.Αναγκάστηκα να νοικιάσω(χωρίς αυτο να ειναι ευκολο για την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς μου)
    και προσπαθώ να περνάω όλα τα μαθήματα ανα εξάμηνο.Μη μπορώντας όμως να περάσω το γλσ σημαίνει οτι πατατείνονται οι σπουδές μου για τουλάχιστον 3 εξάμηνα κάτι που είναι ειλικρινά πάρα πολυ δύσκολο οικονομικά.Θα βοη8ούσε όλους πιστεύω η κατάργηση των αλυσίδων έστω απ το 8ο εξάμηνο και μετά.Όπως επίσης και οι αύξηση των διδακτικών μονάδων πιστεύω πως θα ήταν μια ανάσα για όλους τους φοιτητές που προσπαθούν πραγματικα να τελειώσουν όσο πιο γρήγορα γινεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. kallitera na katargithoun oi alisides giati gia emas tous foitites p eidi xrostame polla mathimata apo tis "alisides" einai diskolo na proxwrisoume sta eksanina kai oso pio poli xrono xanoume toso to xerirotero...toulaxiston as meinoun oi"alisides" mono sta ergastiriaka mathimata......prpei na telinoume tis spoudes mas mesa se tessera i to poli pede xronia oxi panw apo 7.prpei na proxwrisoume kai parakatw kapoia stigmi kai na min menoume sta idia mathimata!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. pisteyw pws oi alisides prepei n katargithoun h toulaxiston merikes apo aytes kathws dn nomizw oti yparxei noima dioti ksr polla paidia ta opoia exoun perasei sxedon ola ta mathimata k kathisteroun mono k mono gia mia h dio alisides...episis dn nomizw oti kapoies alisides einai swstes..px s kapoies dn voithaei h gnwsh t enos mathimatos sthn afomoiwsh t allou..opote gt n mhn mporw n dilwsw 2 eksartwmena mathimata mazi ?telos nomizw oti pio pl mas kathisteroun oi alisides para voithoun sthn kaliterh gnwsh twn mathimatwn.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. οι αλυσιδες το μονο που καταφερνουν ειναι να μας καθυστερουν και να μας αφηνουν πολυ πισω ειδικα τωρα που εγιναν αλλαγες με τα εξαμηνα και δεν μπορουμε καθε εξαμηνο να δινουμε ολα τα μαθηματα. απο την λογιστικη 2 π.χ εξαρτονται αλλα 2 μαθηματα,στο τελος θα εχουμε παρει ολες τις θεωριες και θα περιμενουμε να παμε 8ο εξμηνο για να σπασουν οι αλυσιδες...αν ειναι αναγκαστικο να υπαρχουν ας ειναι μονο στα εργαστηρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Το νόημα της ύπαρξης των αλυσίδων δεν είναι η καθυστέρηση των φοιτητών όσον αφορά την διάρκεια των σπουδών τους, αλλά η συνοχή και η κατανόηση της αλληλεξάρτησης των μαθημάτων και κατ' επέκταση του αντικειμένου της λογιστικής αυτού καθ΄εαυτού. Εφόσον αυτό το γεγονός δεν έχει γίνει αντιληπτό από την πλειοψηφία των φοιτητών εως τώρα, θα πρέπει μάλλον να μιλήσουμε (σε περίπτωση διακοπής των αλυσίδων είτε από την έναρξη των σπουδών, είτε από τη συμπλήρωση κάποιου εξαμήνου κ έπειτα, είτε από τις υπολοιπόμενες ώρες του εκάστοτε φοιτητή για τη λήψη του πτυχίου του) α)για μια γενικότερη αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών στο τμήμα της λογιστικής, β)για διαφορετική και εντατικότερη αντιμετώπιση όλων των μαθημάτων (απο τη μεριά των φοιτητών) και γ)πιθανόν για μια καινούρια διάρθρωση ακόμα και στη διεξαγωγή των μαθημάτων κατά τη διάρκεια των εξεταστικών περιόδων. Ο λόγος της όλης γενίκευσης των άνωθι προτάσεων έγκειται στην σφαιρική αντίληψη, και έμμεσα στην επιρροή, της λειτουργίας τόσο των μαθημάτων, όσο και των τελικών εξετάσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ρε παιδία έχετε κοιτάξει τις άλλες σχολές?Εδώ ΔΕΝ έχουν αλυσίδες το Ε.Μ.Π και η ΑΣΟΕΕ,ούτε το Φ.Π.Ψ. Στο Τ.Ε.Ι στο Αίγιο καταργήθηκαν μέχρι και οι ώρες. Τι λέτε οτι έχουν μάθει οι Έλληνες να κάθονται και βλακείες?Που κολλάει αυτό?Η ΑΝΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΜΑΣ ΔΙΝΑΙΝΤΑΙ ΑΠ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠ ΤΙΣ ΕΠΕΙΔΗ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΜΕ ΝΑ ΠΕΡΝΑΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ.εάν εσείς περάσατε τις αλυσίδες επείδη σας ανάγκασε το Τ.Ε.Ι τοτέ σας υπενθυμίζω ότι ΔΕΝ θέλουμε όλοι το μαχαίρι στο λαιμό για να περάσουμε τα μαθήματα.Το κανουμέ για μας και για την αποκατάστασή μας.Ευχαριστώ πολυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ρε παιδία έχετε κοιτάξει τις άλλες σχολές?Εδώ ΔΕΝ έχουν αλυσίδες το Ε.Μ.Π και η ΑΣΟΕΕ,ούτε το Φ.Π.Ψ. Στο Τ.Ε.Ι στο Αίγιο καταργήθηκαν μέχρι και οι ώρες. Τι λέτε οτι έχουν μάθει οι Έλληνες να κάθονται και βλακείες?Που κολλάει αυτό?Η ΑΝΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΜΑΣ ΔΙΝΑΙΝΤΑΙ ΑΠ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΜΕ ΝΑ ΠΕΡΝΑΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ.εάν εσείς περάσατε τις αλυσίδες επείδη σας ανάγκασε το Τ.Ε.Ι τοτέ σας υπενθυμίζω ότι ΔΕΝ θέλουμε όλοι το μαχαίρι στο λαιμό για να περάσουμε τα μαθήματα.Το κανουμέ για μας και για την αποκατάστασή μας.Ευχαριστώ πολυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλησπερα. Ονομαζομαι Γιωργος και ειμαι σπουδαστης στο ΤΕΙ Χαλκιδας στο τμημα της λογιστικης και ειμαι στον 3ο χρονο. Χρωσταω 4 μαθηματα και κανενα απ αυτα δν ειναι αλυσιδες. Παρ ολα αυτα πιστευω πως το συστημα με τις αλυσιδες πρεπει να καταργηθει καθως οχι μονο καθυστερει τους φοιτητες αλλα και μειωνει τις θεσεις για τους νεοεισαχθεντες φοιτητες της σχολης. Συμφωνω με τα παραπανω καθως η σειρα με την οποια θα περασω εγω τα μαθηματα μου δεν αφορα κανεναν. Επισης, μην ξεχνατε οτι τουλαχιστον το 85% των φοιτητων πηγαινοερχονται απο Αθηνα και Ευβοια και αυτο καθιστα το εργο τους ακομα πιο δυσκολο. Ευχαριστω για το χρονο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλησπερα. Ειμαι 2ο εξαμηνο και στο 1ο οπως πολλοι συμφοιτητες μου δεν περασαμε χρημ.λογιστικη 1. Οταν εμαθα οτι για να την παρακολουθησω ξανα πρεπει να περιμενω το 3ο εξαμηνο ρωτησα ολη μου την παρεα και κανεις δεν το ηξερε επισης. . .
    Το αποτελεσμα ειναι 6 παιδια να μαθαινουν πολυ αργα οτι εχασαν 1 ολοκληρο χρονο απο την ζωη τους.
    Ειμαστε ολοι απο Αθηνα και λογω των αλυσιδων καθε φορα που καποιος δεν περναει 1 μαθημα σαν αυτα, θα χανει 1 χρονο απο την ζωη του.
    Ελπιζω να λαμβανετε σοβαρα αυτα που γραφουμε εδω

    Ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Na spasoun oles oi alusides,na minon mono sta egastiria kai na katargithoun ta proapetoumena.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Καλημέρα σας,

    Είμαι φοιτήτρια του τμήματος λογιστικής και έχω κλείσει τις αλυσίδες. Πιστεύω ότι σαφώς και είναι χρήσιμη η ύπαρξη τους σε κάποια μαθήματα, αλλά βρίσκω αρνητικό να συνδέονται περισσότερα από δύο μαθήματα σε αυτές.
    Προτείνω να παραμείνουν οι κάτωθι αλυσίδες οι οποίες είναι βασικές!
    :
    • Χρηματοοικονομική Λογιστική Ι - Χρηματοοικονομική Λογιστική ιι

    • Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι - Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙΙ

    Και οι υπόλοιπες να σπάσουν:
    Η μικροοικονομική με την μακροοικονομική αναφέρονται σε διαφορετικά μεγέθη και το εργαστήριο Πληροφορική Ι και Πληροφορική ΙΙ έχουν σαν ύλη διαφορετικές ενότητες των προγραμμάτων του office,όπως και η Λογιστική Κόστους ΙΙ με την Αναλυτική Λογιστική που δεν υπάρχει συνέχεια αφού η αναλυτική είναι καθαρά ανεξάρτητο κομμάτι της λογιστικής. Οπότε μπορούμε να τα δούμε ανεξάρτητα μεταξύ τους.
    Το Γ.Λ.Σ. κρατάει πολλά παιδιά πίσω ενώ πρακτικά όλοι μας μαθαίνουμε την χρήση του στην πράξη σε επόμενα μαθήματα οπότε δεν είναι απαραίτητο να ενώνετε με αυτά.
    Επίσης η Λογιστική Εταιρειών είναι στο 3ο εξάμηνο σπουδών και οι Ενοποιημένες χρηματοοικονομικές καταστάσεις στο 7ο ,χρονικά ακόμα δεν έχει κανένα νόημα να θεωρείται αλυσίδα αφού η επανάληψη είναι δεδομένη μετά από τόσο καιρό που έχουμε να ασχοληθούμε με το προαπαιτούμενο μάθημα!

    Τέλος μία σημαντική αύξηση των ωρών που μπορούμε να δηλώσουμε μετά το 8ο εξάμηνο θα διευκόλυνε για την λήψη του πτυχίου .
    Επίσης η αύξηση του αριθμού των μαθημάτων ειδικότητας που μας επιτρέπεται να χρωστάμε σε 3 ή 4 στο συνολικό αριθμό των 7 που απαιτούνται για την πρακτική άσκηση θα διευκόλυνε.
    Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή